Zonder VERKOOP geen OMZET en zonder OMZET geen BESTAANSRECHT. Zucht.

Ook jij kunt (nog meer) OMZET binnen halen,

zonder je als ‘een verkoper’ te gedragen.

Op Zoek Naar Meer Omzet?

Ben jij succesvol in het binnenhalen van omzet of wil het verkopen van jezelf, jouw product of dienst niet zo lukken? Kan het beter?
Loop je er tegen aan dat te veel gesprekken met Klanten eindigen in ‘u bent te duur’, ‘ik wil korting’ of zelfs ‘we hebben voor een ander gekozen‘?
Ik weet hoe het voelt en ik was het al snel beu. In deze video leg
ik uit wat ik heb meegemaakt.

In de afgelopen jaren heb ik heel veel mensen gesproken die regelmatig iets moesten verkopen. De ene keer zichzelf of een dienst, een andere keer een product.

 

Een aantal van hen noemden zich ‘verkoper’, anderen hadden andere functietitels en weer anderen waren ondernemers van MKB bedrijven. De laatste jaren heb ik ook veel zelfstandige professionals geholpen bij het verkopen van hun dienst. Wat hun rol of functie ook was, iedereen wilde gewoonweg groeien in hun omzet en (dus) meer Klanten krijgen.

 

Ik mocht mensen interviewen, die met zeer veel succes hun product of dienst aan de man brachten. Keer op keer lukte het hen om hun gewenste of voorgeschreven omzet te behalen.
Het leek alsof zij er voor in de wieg waren gelegd.
Mijn conclusie is, dat DAT een valse aanname is.
Inmiddels weet ik dat alle (verkoop-)technieken zijn aan te leren, het moet je alleen wel een keer worden uitgelegd. Iemand moet wel een keer te tijd maken om je inzicht te geven.

 

In de afgelopen jaren is mij óók duidelijk geworden waar het fout gaat als het niet lukt om meer Klanten te werven, om meer omzet binnen te halen of gewoonweg meer te verkopen.

Sinds 2001 zet ik de verschillen tussen deze zeer succesvolle mensen en hen bij wie de verkoop niet goed wilde lukken, op een rijtje. En, omdat ik die informatie tot nu toe met slechts een kleine groep mensen deelde, zou je het bijna kunnen omschrijven als ‘ons geheim’. Op basis van die geheimen help ik bedrijven bij het verwezenlijken van hun groeiplannen en leer ik de verkopers binnen die bedrijven de verschillen tussen succes en falen. 

 

Echter… hoewel ik deze kennis voorheen dus met maar een paar bedrijven deelde heb ik besloten dat drastisch te veranderen. Onlangs heb ik alle uitkomsten van mijn onderzoek en mijn ervaringen nog eens op een rijtje gezet en als online cursus gebundeld. Voorheen deden slechts enkelen hier hun voordeel mee, tegenwoordig kan ook jij leren hoe het werkt.


Door deze aanpak is deze kennis voor veel meer mensen beschikbaar en dus kan jij hier ook van profiteren. (Tenminste … als je wilt, en zo lang als dit aanbod beschikbaar is)

“Elke ondernemer moet accepteren dat hij een verkoper is…”
“Je moet je bedrijf, jezelf en je product kunnen verkopen.”

Markus Lemonis (RTL-Z “The Profit”) over ondernemers.
Alle rechten van deze TV-Show liggen bij RTL-Z. Deze quote is uitsluitend gebruikt ter motivatie.

Vind jij het leuk om zelf iets te kopen, maar vind je het héél vervelend als iemand jou iets probeert te verkópen?

Daarin ben je niet de enige. Ik heb dat ook, en met ons misschien wel iedereen die we kennen.

Heb je er op zich geen problemen mee om iets te verkopen, maar ben je niet zo succesvol als je zou willen zijn?
Misschien is de cursus “IEDEREEN KAN (nog meer) VERKOPEN dan iets voor jou?

Misschien vind jij de volgende uitspraak een cliché. Want laten we er van uit gaan dat de meeste mensen over het algemeen alleen iets kopen als ze ergens een probleem hebben, als ze iets nodig hebben. (oei, heb jij ook spullen op zolder staan in de originele verpakking met het prijskaartje er nog aan?) Verkopen’ wordt nog wel eens omschreven als ‘de Klant helpen om iets te kopen’. Maar, hé, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Jij en ik willen natuurlijk dat de Klant dat ‘iets’ bij ons koopt. Toch?
En toch, toch merk je in de praktijk dat, zodra je begint te Verkopen, de klant afhaakt.

Vraag jij je dan wel eens af “Hoe kan dat nou?” of “Wat doe ik nou fout?” ?

.

Er is goed nieuws!

Als je weet wat je moet doen,
hoe je het beste kunt reageren en
wat je moet laten in een gesprek met de Klant,
dan is Verkopen één van de leukste en
meest dankbare dingen om te doen.
Dan gaan Klanten bij je kopen en stijgt jouw omzet.

Echt waar.

Juist hierom melden slimme mensen

zich aan voor deze online cursus!!

NIEUWE DINGEN LEREN, OP HET MOMENT DAT HET JOU UITKOMT

Niet de docent bepaalt wanneer jij de lessen volgt, dat bepaal je lekker zelf. Dat geldt ook voor het huiswerk. Veel oefenen helpt.

DE INHOUD VAN DEZE CURSUS BEWIJST ZICH INMIDDELS AL SINDS 2001

Niet de docent bepaalt wanneer jij de lessen volgt, dat bepaal je lekker zelf. Dat geldt ook voor het huiswerk. Veel oefenen helpt.

IEDEREEN KAN (nog meer) VERKOPEN. OOK ALS JE GEEN ERVARING HEBT

Niet de docent bepaalt wanneer jij de lessen volgt, dat bepaal je lekker zelf. Dat geldt ook voor het huiswerk. Veel oefenen helpt.

Weet jij welke 35 items het verschil maken tussen iemand die zeer succesvol is in de verkoop en iemand waarbij het nog niet zo wil lukken?


Vanaf 2001 heb ik onderzoek gedaan naar het verschil tussen mensen die zeer succesvolle waren in de verkoop van een dienst of product en hun collega’s waarbij het behalen van de omzet niet zo wilde lukken.

Wat maakt nu dat de een succesvol is, en dat het bij de ander niet wil lukken. Zit het verschil in het bedrijf? Zit het verschil in het Product? Zit het verschil in de Markt? Zit het verschil in de leidinggevende?

Het antwoord op al die vragen is NEE (oké ‘een klein beetje’ dan), het is de verkoper die het verschil maakt.
Aan de ene kant is dat vet balen, aan de andere kant is dat geweldig nieuws! WANT VERKOOP IS DUS TE LEREN!!!

 

Die enorme hoeveelheid verschillen tussen de succesvolle verkopers en hen bij wie het nog niet zo wilde lukken, heb ik gerangschikt. Daar heb ik vervolgens verder onderzoek naar gedaan en ben al jaren bezig om al die informatie stuk voor stuk uit te werken. Pffff dat moet je leuk vinden. Maar er is goed nieuws, want ik heb alle geheimen ontrafeld!
Dat was inderdaad een heidens karwei, maar het is gelukt en resulteert in een online cursus waarin ik al deze geheimen met jou deel. Tot in detail. En als je het té gedetailleerd vind, dan sla je dat onderdeel toch over.

Bij navraag blijkt, dat zij waarbij de verkoop niet zo goed wil lukken en dus te weinig omzet realiseren, niet of nauwelijks training hebben gehad. In veel gevallen krijgen zij ook niet of nauwelijks support van hun collega’s of manager als het om het verkoop-vak gaat. Soms lijkt het alsof ze er niet voor ‘in de wieg zijn gelegd’, terwijl dat klinkklare onzin is, want GOED VERKOPEN gaat om vaardigheden die iedereen kan leren.
Echt waar, iedereen kan verkopen.

Met het groeiend aantal zelfstandige professionals groeide ook bij hen de vraag:

Als je zelf wel eens een video hebt opgenomen, dan weet je hoeveel ‘takes’ er bij komen kijken en hoe vaak je een opname opnieuw moet doen. We zijn 12 dagen aan het filmen geweest. En, dan heb ik het nog niet over 6 maanden die nodig waren om 408 pagina’s in MS WORD vol te schrijven om alle content te sorteren, op een rijtje te zetten en om te zetten in een goed verhaal.
Ja, het mocht wat kosten…
Maar man, wat is het een geweldig programma geworden

“Henk-Jan, hoe kan het nu dat ik heel goed ben in mijn vak, maar dat ik zo’n verkoopgesprek best lastig vind?”

De kans bestaat dat niemand jou de details van het verkoopgesprek een keer goed heeft uitgelegd. Op zich is dat niet erg. Alleen… dat wordt vervelend als je toch van tijd tot tijd iets moet verkopen, als je meer Klanten moet krijgen en meer Omzet wilt realiseren, en je iedere keer het gevoel hebt, dat het beter had gekund.

Herken je dat?

In dat geval heb je mazzel want, van wie kan je het dan beter leren dan van die vele zeer succesvolle verkopers waar ik mee heb opgetrokken? Er was een moment waarop ik mijzelf een aantal (verkoop) technieken aanleerde en ontdekte dat anderen diezelfde technieken gebruikten. Vanaf dat moment ben ik het gaan bestuderen. Toen ben ik maar eens gaan opschrijven wat ik deze zeer succesvolle verkopers zag doen. Daarna heb ik datzelfde geoefend, in mijn gesprekken toegepast en het blijkt ook bij mij te werken! Het is dus echt waar.
Het is echt waar; Iedereen kan verkopen.

Wat wordt er in de online cursus “IEDEREEN KAN (nog meer) VERKOPEN” zoal besproken?

Module 1

In module 1 leg ik uit hoe ik tot mijn inzichten ben gekomen en wat de effecten zijn bij de teams die ik ‘in real life’ coach.
Wist je dat klanten soms bang zijn om te kopen ondanks dat ZIJ misschien wel degene zijn geweest die contact met jou hebben opgenomen?
Ik behandel de 7 gedragingen die zeer succesvolle verkopers doen als ze met een klant in gesprek zijn. Ik vertel je ook wat slecht presterende verkopers doen waardoor ze de Klant na het gesprek nooit meer te pakken krijgen.
Je kunt Klanten beïnvloeden, nog voor dat je met hen in gesprek bent. Ik leg uitgebreid uit welke onderzoeken er zijn geweest en hoe je dat in jouw voordeel kunt gebruiken.

Module 2

Heb je een Klant wel eens horen zeggen “U bent te duur!”? Ik leg je uit hoe je het verschil herkent tussen jouw klanten waardoor je deze uitspraak kunt voorkomen. En, roept de Klant het tóch nog een keer, dan weet je ook wat je moet doen om het te tackelen. Dat is een van de onderwerpen die in module 2 uitvoerig aan bod komt.

Weet jij dat je altijd met de beslisser aan tafel zit, of ben je wel eens negatief verrast? Ik leer je hoe je het kunt voorkomen en wat je moet doen als het je toch overkomt.
Door een persoonlijke tekortkoming ontdekte ik dat je eigenlijk met slechts 5 woorden een heel verkoopgesprek kunt voeren. Ik vertel je daar alles over.
De onderwerpen in deze module blijken cruciaal in die gevallen dat je je absoluut niet als een verkoper wilt gedragen en doceer ik regelmatig als ééndaagse sessie.

Module 3

Module 3 is een zeer krachtige module, waar menig professional zelfs nog goed over na moet denken. (als het te snel gaat, bepaal jij toch lekker je eigen tempo) Ik ga je leren hoe je vragen kunt stellen, waardoor de klant het heel logisch vind dat jij de order afsluit… ZONDER ER OM TE VRAGEN. Ja, dat bestaat echt en ik ga het je laten zien. Het is een hele slimme out-of-the-box techniek die ik van zeer succesvolle verkopers heb afgekeken. Maar voordat ik je die informatie geef, leg ik uit hoe onze hersenen aan de ene kant een geweldige denk-capaciteit bezitten, die ons enorm in de weg kan zitten als we in gesprek zijn met de Klant. In de afgelopen jaren heb ik bij slecht presterende verkopers gezien dat zij dat niet onder controle hadden. Wellicht herken je dat? Wees gerust, als niemand het je ooit heeft verteld, dan is het duidelijk dat je niet wist hoe je hier mee om moest gaan (en misschien zelfs wel niet hebt herkend…)

Module 4

Module 4 is een praktische module, want maak je nou wél of geen aantekeningen als je met de Klant in gesprek zit? En als je dat wél doet, wat is dan de aller slimste manier?
Natuurlijk kent iedere verkoopcursus een sectie over ‘open vragen stellen’.
Wij vragen ons in deze week openlijk af of het wel nut heeft om dat dat type vragen te stellen. Dat geldt ook voor ‘gesloten vragen’. Ook die type vragen zijn nuttig, maar oh, oh, oh, je kunt ze ook verkeerd gebruiken en dan loop je iedere kans op een order mis. (Is jou dat al overkomen? Dan is dit een interessante module voor je).
Ik ga je inzichten geven in dat verkopers doen bij wie de verkoop nog niet zo wil lukken. Gewoon omdat niemand hen ooit heeft verteld dat het heel dom is wat ze doen. Gelukkig kun jij van hun fouten leren.

Module 5

In module 5 ga ik je laten zien hoe zinloos het is als je denkt dat je een order moet ‘afsluiten‘. Iedereen vindt het leuk om iets te kopen, en vrijwel niemand vindt het leuk als iemand hem iets probeert te verkopen. Het afsluiten van de order zorgt er voor dat de Klant in de weerstand gaat. Kan het anders dan? Yep, en ik ga je laten zien hoe.
Ik ga je ook laten zien hoe wij een BMW X3 hebben ingezet waardoor de Klant zelf besloot om met ons in zee te gaan. Neen, er was geen sprake van omkoping en ja, hij heeft ‘m zelf gekocht. Van zijn zuur verdiende centjes. En, hij heeft zijn oude leverancier na jaren trouwe dienst ingewisseld.
Of je nu veel of weinig ervaring hebt in het benaderen van jouw potentiële Klanten, dit een ontzettend leuke module.

Module 6

Module 6 staat vrijwel geheel in het teken van Weerstand en het voorkomen en beïnvloeden daarvan. Weerstand is een van de meest lastige onderwerpen in het verkoopvak. Omdat je de Klant constant “Ja, maar” hoort zeggen. Als je geluk hebt. In het slechtste geval hoor je niets en is de Klant vertrokken, of krijg je na 5 keer bellen ‘m niet meer aan de lijn.
“Tja, hoe zou dat nou komen, denk je?”
Er zijn 3 soorten weerstand te herkennen en ik bespreek de 14 manieren om die weerstand te tackelen en te voorkomen.
Deze module heb ik voorheen als losse sessie aangeboden waarbij we met sales- en marketing teams de diverse weerstanden gingen bekijken die zij bij hun Klanten tegen kwamen en hoe zij zich daar (op voorhand) op konden voorbereiden.

Nieuwsgierig geworden?

Zo’n 3x per jaar organiseerde ik via deze website live trainingssessies met een open inschrijving. De 12 mensen die zich voor deze sessies van in totaal 6 trainingsdagen inschreven, kregen ieder een factuur van € 5.970,-* opgestuurd.  De prijs was nooit een probleem, maar uit gesprekken met cursisten bleek dat zij veel liever op een andere manier les kregen.

 

“Zeg, Van Essen, wat is het addertje onder het gras?”

 

Tijd is een kostbaar gegeven. Ik ontdekte dat als je theorie slim verpakt, je meer kunt doen in minder tijd. Daarnaast was iedere cursist ‘úúúúren’ onderweg om naar de cursuslocatie te komen’. Dat is zonde van hun tijd. Bovendien bleek het dat veel cursisten in de weken na de cursus nog met mij wilden overleggen, terwijl ik niet beschikbaar was.


Tja, wat doe je dan? Je ziet dat de Klant het liefst op een andere manier wil leren en overleg wil hebben, dan op de manier waarop je nu je kennis aanbiedt. Wat doe je dan?
Wat ik heb gedaan? Ik ben gaan schrijven. Heb alle onderzoeken nog eens op een rijtje gezet, heb nieuwe onderzoeken gedaan, ben de studio ingedoken en heb een leeromgeving laten bouwen en hier zie jij het resultaat. Dankzij deze nieuwe aanpak ben ik in staat om deze kennis vaker, sneller én gemakkelijker te delen. 
Daarnaast geldt wat mij betreft: elk voordeel heeft een voordeel. De kosten zijn gemaakt, maar ik kan het over veel meer verkopers, zelfstandige professionals, directeuren en bedrijfseigenaren verdelen. De prijs kan dus drastisch omlaag!

Benieuwd welke onderwerpen er zoal in de cursus aan bod komen en of deze online cursus überhaupt iets is voor jou? Klik op de knop hieronder, vul je gegevens in en in de video op de volgende pagina vertel ik je alles.

Over ons
Vanuit de Cruijffiaanse gedachte “Je gaat het pas zien als je het door hebt”, wil Henk-Jan van Essen met deze online cursus de deelnemers laten zien welke technieken zeer succesvolle verkopers toepassen en welke vaardigheden zij zich eigen hebben gemaakt waardoor het lijkt alsof ‘verkopen’ hen zo makkelijk afgaat. Dit doet hij door hen theorie aan te reiken zodat men de vaardigheden kan ontwikkelen. Het streven is dat men ‘verkopen’ leuk gaat vinden, het proces onder de knie krijgt en (nog meer) gaat verkopen. Want…
IEDEREEN KAN (nog meer) VERKOPEN.

Investeerder in Groei
Henk-Jan investeert in groei en helpt ondernemers bij wie hun omzet al een aantal jaren op hetzelfde niveau zit, door dat ‘glazen omzetplafond’ te breken. Omdat te bereiken bedenkt hij met zijn team succesvolle groeistrategieën, waarbij de theorie uit deze online cursus 1:1 in de praktijk wordt toegepast.

Wat kost het?
De hele online cursus is verdeeld in 6 modules, die stapsgewijs beschikbaar komen. Het heeft een afgesloten leeromgeving waar je een jaar vanaf de start gebruik van kunt maken én een forum waarop je al je vragen kunt stellen. Je zou bijna gaan denken dat dit een hele investering vraagt. Gelukkig valt dat mee. Het is een fractie van de oorspronkelijke waarde van wat de cursus kostte als je deze live volgde. En ondanks die lage prijs profiteer je van meer voordelen: Video’s kun je terug kijken, huiswerk en bronnen zijn steeds beschikbaar én in het forum deel je jouw kennis of vind je antwoorden.  De aanschafprijs valt enorm mee en de waarde is enorm hoog. Precies zoals het hoort in ‘de verkoop’.

Wat is “IEDEREEN KAN (nog meer) VERKOPEN” eigenlijk?
IEDEREEN KAN (nog meer) VERKOPEN is een digitale online cursus gemaakt door Henk-Jan van Essen. Het is voor iedereen die regelmatig een product of dienst moet verkopen, en dat nog wat lastig vindt, of waarbij de gesprekken met een Klanten onvoldoende orders opleveren.

 

Wat heb ik er aan?
Als je werkelijk alles wat IEDEREEN KAN (nog meer) VERKOPEN te bieden heeft, meeneemt, leer je wat je eigenlijk verkoopt én levert, welke effecten dat heeft op de Klant, hoe je omgaat met “U Bent Te Duur” en zelfs kunt voorkomen, hoe je de order krijgt zonder er om te vragen en hoe je op 14 manieren de 3 typische bezwaren kunt tackelen zodat ze in jouw voordeel gaan werken. Dit en nog veel meer. Met iets minder dan 90 video is dit een TON van waarde in deze cursus.

Hoe krijg ik toegang tot het trainingssysteem?
Je hebt op elk gewenst moment toegang tot IEDEREEN KAN (nog meer) VERKOPEN op elke desktop, laptop, tablet of mobiel met internet zodat je kunt deelnemen waar en wanneer jij wilt.

 

Hoe moeilijk is het huiswerk?
Het huiswerk kan uitdagend zijn, maar als je actief deelneemt en aandacht schenkt aan de training, zul je de opdrachten van het huiswerk leuk gaan vinden. Ze verrijken je inzicht.

Maar, als je bang bent voor huiswerk, dan kun je deze pagina beter maar wegklikken…

Wat onderscheidt dit van andere cursussen?
Dat is een terechte vraag. Henk-Jan van Essen, jouw gids en mentor in deze cursus, heeft meer dan 25 jaar verkoopervaring. Hij deed onderzoek naar zeer succesvolle verkopers en hen die daar minder succesvol in waren. De laatste jaren coacht (en investeert) hij (in) bedrijven die volop groeipotentie hebben. Daarnaast coacht hij ondernemers, verkopers, professionals en anderen die regelmatig iets moeten verkopen om hun omzet te laten groeien. Want, echt waar, iedereen vindt het leuk om iets te kopen. Je hoeft de Klant er alleen maar bij te helpen.

Hoe lang duurt het voordat ik toegang krijg?
Het is net als bij de supermarkt; zodra je hebt betaald, kun je gebruiken maken van de faciliteiten. Je krijgt dus onmiddellijk toegang. Na acceptatie van de betaling, wordt je direct doorgestuurd naar de login-pagina van het afgeschermde leden gedeelte en daarnaast wordt de login- en toegangsinformatie binnen enkele minuten na aankoop worden verzonden naar het e-mailadres dat jij opgeeft. LEREN WAAR EN WANNEER JOU UITKOMT: Bekijk de video’s zo vaak als je wilt. Pauzeer ze en spoel ze terug. Doe de oefeningen net zo lang totdat je de concepten echt begrijpt kunt toepassen.

Dit is waar je al lange tijd naar op zoek bent. Volg je hart, investeer in jezelf en meld je nu aan voor deze online cursus.

LEREN, WAAR EN WANNEER HET JOU UITKOMT

Bekijk de video’s zo vaak als je wilt. Pauzeer ze en spoel ze terug. Doe de oefeningen net zo lang totdat je de concepten echt begrijpt en kunt toepassen.

INTERACTIEVE LESSEN; SPOEL VOORUIT;
KIJK TERUG

Henk-Jan van Essen fungeert als jouw persoonlijke gids terwijl je meeslepende virtuele trainingsmodules bekijkt.

GEMAKKELIJK TE GEBRUIKEN INTERFACE; INLOGGEN EN KLAAR

De webgebaseerde interactieve training is ontworpen om een volledig meeslepende trainingservaring en ultramoderne functies mogelijk te maken.

X

Wachtwoord vergeten?

Word lid