Veel gestelde vragen

Zoals je weet zijn in marketing twee groepen belangrijk: de beslisser en degene die die beslisser beïnvloed. Daarnaast is het ‘handig’ als de beslisser ook nog eens in jouw doelgroep zit.
In de afgelopen jaren heb ik via verkoopsucces.nl veel informatie gedeeld over de resultaten van mijn onderzoek naar succesvolle verkopers.
Vervolgens bleek dat vrijwel iedereen die contact opnam eigenaar te zijn van of een maak- en/of handelsbedrijf. In beide type bedrijven zitten nu eenmaal de verkoopteams die enorm zijn gebaat bij de kennis die ik tijdens mijn onderzoek heb opgedaan.

Henk-Jan helpt én investeert in MKB met groeipotentie. Hij helpt ondernemers bij wie hun omzet al een aantal jaren op hetzelfde niveau zit, door dat ‘glazen omzetplafond’ te breken. Omdat te bereiken bedenkt hij met zijn team succesvolle groeistrategieën, waarbij de theorie uit deze online cursus 1:1 in de praktijk wordt toegepast.

Als je meer over Henk-Jan wilt weten, bekijk dan online de diverse video’s of zijn LinkedIn Profiel.

Een briljante vraag. Je ziet, ik had ‘m zelf al bedacht.

Binnen mijn bedrijf Growdiction bieden wij een variant op deze vraag onder het motto van No Cure, Pay Less. Echter, die in die vorm zijn wij zelf actief betrokken bij de aansturen van het marketing- en coaching van het verkoopteam. Dat is hier niet het geval. Dus in dit geval is het antwoord ‘neen’, en ik zal het onderbouwen:
(1) Zelf heb ik in het verleden gratis evenementen bijgewoond. Mijn betrokkenheid was niet bijzonder hoog.
(2) De boeken die ik ooit gratis kreeg, staan nog in het cellofaan onaangeroerd in mijn boekenkast.
(3) If you do not pay, you do not pay attention.
(4) Ik wil dat je zuinig bent op datgene wat ik je vertel. Dat je er goed over na hebt gedacht of je de investering wel moest doen.
(5) Verkoop is voor een belangrijk deel psychologie en alleen als jij er heel goed over na hebt gedacht, ga je datgene wat ik je in de cursus vertel, op waarde schatten en ook toepassen.
(6) Denken vanuit ondernemerschap betekent dat je rendement wilt behalen uit geïnvesteerd vermogen. Deze cursus is een investering, die (fors veel) geld kan opleveren zodra jij gaat oefenen, gaat testen en gaat toepassen wat ik je leer.

Jazeker. Na jaren van onderzoek werd duidelijk dat ik met 35 onderwerpen rondom succes en falen in de verkoop, waarschijnlijk de meeste onderwerpen wel te pakken had. Toen ben ik mijn bevindingen op video gaan zetten, zodat ik deze informatie met meer teams tegelijkertijd kon delen. Bijkomend voordeel was dat zij die video’s op een voor hen geschikt moment (vlak voor een gesprek met een klant!) konden bekijken.

Dat bleek fantastisch te werken. In 2018 heb ik alles herzien en opnieuw video’s opgenomen. Die stel ik nu beschikbaar als online materiaal. Als je een licentie wil kopen voor een jaar lang toegang, stuur dan een email naar licentie @ verkoopsucces.nl. Als je de workshop “Waarom sommige verkopers met gemak hun target halen, en anderen daarin falen”, volgt krijg je een licentie voor een jaar lang toegang tot al het materiaal. Daarmee kun je met 1 persoon (tegelijkertijd) inloggen. Wil je dat iedereen in jouw verkoopteam tegelijkertijd vanaf thuis kan inloggen, dan bestel je er gewoon een paar licenties bij!

Jazeker, als die training deel uitmaakt van een samenwerking met het betreffende bedrijf.
Ik wil namelijk graag betrokken zijn bij het proces, bij de marketing, het benaderen van de klant en bij het coachen van de verkopers.

De kans bestaat dat niemand jou de details van het verkoopgesprek een keer goed heeft uitgelegd. Op zich is dat niet erg. Alleen… dat wordt vervelend als je toch van tijd tot tijd iets moet verkopen, als je meer Klanten moet krijgen en meer Omzet wilt realiseren, en je iedere keer het gevoel hebt, dat het beter had gekund.

Herken je dat? In dat geval heb je mazzel want, van wie kan je het dan beter leren dan van die vele zeer succesvolle verkopers waar ik mee heb opgetrokken? Er was een moment waarop ik mijzelf een aantal (verkoop) technieken aanleerde en ontdekte dat anderen diezelfde technieken gebruikten. Vanaf dat moment ben ik het gaan bestuderen. Toen ben ik maar eens gaan opschrijven wat ik deze zeer succesvolle verkopers zag doen. Daarna heb ik datzelfde geoefend, in mijn gesprekken toegepast en het blijkt ook bij mij te werken! Het is dus echt waar.
Het is echt waar; Iedereen kan verkopen.

Twee opties:
.1.
Stuur een email naar licentie @ verkoopsucces.nl en meldt dat je toegang wilt tot het materiaal.
Zodra de betaling correct is verlopen heb je na een paar minuten en 24/7 toegang via elke desktop, laptop, tablet of mobiel met internet zodat je kunt deelnemen waar en wanneer jij wilt.

.2.
Als je de workshop “Waarom sommige verkopers met gemak hun target halen, en anderen daarin falen”, volgt krijg je een licentie voor een jaar lang toegang tot al het materiaal. Daarmee kun je met 1 persoon (tegelijkertijd) inloggen. Wil je dat iedereen in jouw verkoopteam tegelijkertijd vanaf thuis kan inloggen, dan bestel je er gewoon een paar licenties bij!

Op de Home page van verkoopsucces, zie je de menu-optie [LOG IN]. Die is bestemd voor deelnemers.

Wat leuk dat je dat vraagt! Dat behoort zeker tot de mogelijkheden, dus stuur nu gelijk een email dan bel ik je: henk-jan @ verkoopsucces.nl

Als je met deze vraag bedoelt: “Ik heb geen pinpas van de zaak en wil een aantal licenties kopen, maar om mijn collega (van de afdeling boekhouding) het bedrag te laten overboeken, heb ik een factuur nodig,” stuur dan een email naar graageerstfactuur@verkoopsucces.nl.

Vermeld svp de volgende gegevens:

– Bedrijfsnaam;
– Adresgegevens;
– eventueel PO nummer;
– KvKnummer;
– Gewenste cursus of Workshop;

Zodra wij die informatie hebben ontvangen, maken wij de factuur op. Zodra het bedrag is bijgeschreven nodigen we je uit voor de desbetreffende cursus of workshop.

Welke aanpak voor jou het beste is, dat kan ik vanaf deze plek niet beoordelen.

Bedoel je: “Hoe kan het dat ik al deze hulp en informatie krijg voor zo’n relatief laag bedrag?

Tja, heel eerlijk: het materiaal is beschikbaar. De investering van de jaren van onderzoek, de maanden die het schrijven van alle teksten in beslag nam, de dagen in de studio en de weken daarna om te monteren, is al gedaan. Het materiaal is beschikbaar, dus waarom zou ik niet veel meer mensen er van laten profiteren?

Er zijn 6 modules. Deze komen 1 voor 1, over een periode van 6 weken beschikbaar. Daarna heb je 46 weken lang, 24/7 toegang tot al het materiaal. Als je daarna je abonnement wilt verlengen dan kan dat.

Module 1

In module 1 leg ik uit hoe ik tot mijn inzichten ben gekomen en wat de effecten zijn bij de teams die ik ‘in real life’ coach.
Wist je dat klanten soms bang zijn om te kopen ondanks dat ZIJ misschien wel degene zijn geweest die contact met jou hebben opgenomen?
Ik behandel de 7 gedragingen die zeer succesvolle verkopers doen als ze met een klant in gesprek zijn. Ik vertel je ook wat slecht presterende verkopers doen waardoor ze de Klant na het gesprek nooit meer te pakken krijgen.
Je kunt Klanten beïnvloeden, nog voor dat je met hen in gesprek bent. Ik leg uitgebreid uit welke onderzoeken er zijn geweest en hoe je dat in jouw voordeel kunt gebruiken.

Module 2

Heb je een Klant wel eens horen zeggen “U bent te duur!”? Ik leg je uit hoe je het verschil herkent tussen jouw klanten waardoor je deze uitspraak kunt voorkomen. En, roept de Klant het tóch nog een keer, dan weet je ook wat je moet doen om het te tackelen. Dat is een van de onderwerpen die in module 2 uitvoerig aan bod komt.
Weet jij dat je altijd met de beslisser aan tafel zit, of ben je wel eens negatief verrast? Ik leer je hoe je het kunt voorkomen en wat je moet doen als het je toch overkomt.
Door een persoonlijke tekortkoming ontdekte ik dat je eigenlijk met slechts 5 woorden een heel verkoopgesprek kunt voeren. Ik vertel je daar alles over.
De onderwerpen in deze module blijken cruciaal in die gevallen dat je je absoluut niet als een verkoper wilt gedragen en doceer ik regelmatig als ééndaagse sessie.

Module 3

Module 3 is een zeer krachtige module, waar menig professional zelfs nog goed over na moet denken. (als het te snel gaat, bepaal jij toch lekker je eigen tempo) Ik ga je leren hoe je vragen kunt stellen, waardoor de klant het heel logisch vind dat jij de order afsluit… ZONDER ER OM TE VRAGEN. Ja, dat bestaat echt en ik ga het je laten zien. Het is een hele slimme out-of-the-box techniek die ik van zeer succesvolle verkopers heb afgekeken. Maar voordat ik je die informatie geef, leg ik uit hoe onze hersenen aan de ene kant een geweldige denk-capaciteit bezitten, die ons enorm in de weg kan zitten als we in gesprek zijn met de Klant. In de afgelopen jaren heb ik bij slecht presterende verkopers gezien dat zij dat niet onder controle hadden. Wellicht herken je dat? Wees gerust, als niemand het je ooit heeft verteld, dan is het duidelijk dat je niet wist hoe je hier mee om moest gaan (en misschien zelfs wel niet hebt herkend…)

Module 4

Module 4 is een praktische module, want maak je nou wél of geen aantekeningen als je met de Klant in gesprek zit? En als je dat wél doet, wat is dan de aller slimste manier?
Natuurlijk kent iedere verkoopcursus een sectie over ‘open vragen stellen’.
Wij vragen ons in deze week openlijk af of het wel nut heeft om dat dat type vragen te stellen. Dat geldt ook voor ‘gesloten vragen’. Ook die type vragen zijn nuttig, maar oh, oh, oh, je kunt ze ook verkeerd gebruiken en dan loop je iedere kans op een order mis. (Is jou dat al overkomen? Dan is dit een interessante module voor je).
Ik ga je inzichten geven in dat verkopers doen bij wie de verkoop nog niet zo wil lukken. Gewoon omdat niemand hen ooit heeft verteld dat het heel dom is wat ze doen. Gelukkig kun jij van hun fouten leren.

Module 5

In module 5 ga ik je laten zien hoe zinloos het is als je denkt dat je een order moet ‘afsluiten‘. Iedereen vindt het leuk om iets te kopen, en vrijwel niemand vindt het leuk als iemand hem iets probeert te verkopen. Het afsluiten van de order zorgt er voor dat de Klant in de weerstand gaat. Kan het anders dan? Yep, en ik ga je laten zien hoe.
Ik ga je ook laten zien hoe wij een BMW X3 hebben ingezet waardoor de Klant zelf besloot om met ons in zee te gaan. Neen, er was geen sprake van omkoping en ja, hij heeft ‘m zelf gekocht. Van zijn zuur verdiende centjes. En, hij heeft zijn oude leverancier na jaren trouwe dienst ingewisseld.
Of je nu veel of weinig ervaring hebt in het benaderen van jouw potentiële Klanten, dit een ontzettend leuke module.

Module 6

Module 6 staat vrijwel geheel in het teken van Weerstand en het voorkomen en beïnvloeden daarvan. Weerstand is een van de meest lastige onderwerpen in het verkoopvak. Omdat je de Klant constant “Ja, maar” hoort zeggen. Als je geluk hebt. In het slechtste geval hoor je niets en is de Klant vertrokken, of krijg je na 5 keer bellen ‘m niet meer aan de lijn.
“Tja, hoe zou dat nou komen, denk je?”
Er zijn 3 soorten weerstand te herkennen en ik bespreek de 14 manieren om die weerstand te tackelen en te voorkomen.
Deze module heb ik voorheen als losse sessie aangeboden waarbij we met sales- en marketing teams de diverse weerstanden gingen bekijken die zij bij hun Klanten tegen kwamen en hoe zij zich daar (op voorhand) op konden voorbereiden.

IEDEREEN KAN (nog meer) VERKOPEN is een digitale online cursus. Daarbij kun je kiezen voor 100% digitaal of ondersteuning van Henk-Jan. Jij kunt het beste zelf bepalen of je nog wat hulp kunt gebruiken. Of anders, kies voor een van de masterclasses. Dan volg je toch een deel van de cursus rondom een specifiek onderwerp.
Het is voor iedereen die regelmatig een product of dienst moet verkopen, en dat nog wat lastig vindt, of waarbij de gesprekken met een Klanten onvoldoende orders opleveren.

Je leert wat je perse moet laten als je als verkoper zeer succesvol wilt zijn, en wat je moet doen en zeggen om (nog meer) te gaan verkopen. Los daarvan kan jij zelf het beste beoordelen hoe hoog jouw ‘score’ is en of je op basis daarvan nog iets denkt te kunnen leren. Dat kunnen wij niet voor je bepalen. Ben te tevreden of verwacht je dat er nog zaken zijn die je nog niet in de praktijk toepast?

Een kopje koffie thuis, kost (als je de cupjes van mijnheer Cloney neemt) € 0,33 per kopje. Wil je daar melk en suiker bij, dan wordt het iets duurder. Op het moment dat je “even gezellig een bakkie gaat doen”, haal je dat al snel buiten de deur en betaal je voor hetzelfde vocht zo’n € 2,75. Loop je bij een bedrijf binnen waarvan men beweerd dat ze ‘echt lekkere koffie’ hebben, dan betaal je een veelvoud van wat dat bakkie zwart goud thuis hebben gekost.

Wat iets kost is alleen belangrijk als de waarde er omheen, vergelijkbaar is met een vergelijkbaar product. In bovenstaand voorbeeld rondom koffie, zie je al dat jij iedere dag verschillende beslissingen neemt.

Wat jij straks gaat betalen voor de cursus verschilt per uitvoering, en dat kies je op basis van jouw behoefte.

Daarbij kan de vraag wel zijn ‘kan ik het betalen?’ en ook die vraag wordt vaak weer beantwoord met een tegenvraag, namelijk ‘wat levert het me op?’. Het komt regelmatig voor dat je voor de keus staat of je iets wel of niet koopt en of je datgene wel of niet kunt betalen. De afwegingen daarna zijn interessant. ‘Wat vind ik er van’, of ‘wat vinden de buren er van’, ‘wat vind…’ enfin. Het besluit om iets kopen hangt van veel meer dingen af dan alleen de prijs. De prijs is wat je betaalt bij afrekenen, de waarde van datgene wat je koopt hangt af van wat het jou waard is. Zo door blijven gaan of de sprong wagen en ook in het verkoopvak beter worden. Oei, stel je toch eens voor…

Dat is een terechte vraag. Henk-Jan van Essen, jouw gids en mentor in deze cursus, heeft meer dan 25 jaar verkoopervaring. Hij deed onderzoek naar zeer succesvolle verkopers en hen die daar minder succesvol in waren. De laatste jaren coacht (en investeert) hij (in) bedrijven die volop groeipotentie hebben. Daarnaast coacht hij ondernemers, verkopers, professionals en anderen die regelmatig iets moeten verkopen om hun omzet te laten groeien. Want, echt waar, iedereen vindt het leuk om iets te kopen. Je hoeft de Klant er alleen maar bij te helpen.

X

Paswoord vergeten?

Word lid