H20d. Een opmerking of een vraag die klinkt alsof men al eigenaar is

  • Klant: “Ik denk dat we om te beginnen eerst 4 collega’s naar de gebruikerscursus moeten sturen.”
  • Verkoper: “Oké, laten we dat doen. Aan welke mensen zit je te denken?”
  • Klant geeft namen
  • Verkoper: “Ik zag vanochtend in de planning dat er over 5 weken een cursus gepland staat, dat lijkt me wat vroeg, wat denk jij?”
  • Klant: “Ja, dat is inderdaad wat snel, wanneer is de volgende?”
  • Verkoper: “Een maand later”
  • Klant: “Ja, dat lijkt me realistischer”
  • Verkoper: “Oké, dan ga ik die mensen alvast opgeven voor de cursus over 9 weken.”
  • Verkoper: “Voor wanneer zou je dan de installatie willen plannen?”
  • Klant: “Is over 6 weken na nu reëel? “
  • Verkoper: “Neen, dat gaat niet lukken, over 5 weken wel en dan heb ik een ploeg die 4 dagen achtereen bij jullie op locatie kunnen zijn. Dat zou mij goed uitkomen.”
  • Klant: “Oké, laten we dat doen.”
  • Verkoper: ”Fijn, dan ga ik ook dat in gang zetten”
  • Verkoper: “Zijn er nog zaken die we over het hoofd hebben gezien?”
  • Klant: “Neen, volgens mij niet”
  • Verkoper: “Oké”, dan rest mij niets anders dan je een hand te geven en je welkom te heten als gebruiker van de …
  • Klant: “Ja, dank je”
  • Verkoper: “Dan graag onderaan je akkoord, dan heb ik volgens onze iso9001 spelregels ook dat onderdeel correct afgehandeld.”

Deze content kan je niet selecteren.

X

Paswoord vergeten?

Word lid