H20f. Aankoop- en financieringsvragen
- Klant (heeft nog niet gekocht): “Wanneer kunnen jullie gaan installeren?”
- Verkoper: “Het is nu 1 april, dus met een beetje geluk kunnen we de software de 17e gaan installeren.”
- Klant: “Oké dank je, dan zal ik dat doorgeven.”
Mopper…
- Klant (heeft nog niet gekocht): “Wanneer kunnen jullie gaan installeren?”
- Verkoper: “Vertel eens”, wat zijn de plannen?”
Nu pas gaat hij tegen jou en tegen zichzelf vertellen waarom hij het op die bepaalde datum graag zou willen hebben. Hij gaat jou (en zichzelf) vertellen dat hij het nodig heeft en er vaart achter wil zetten en dus wil weten wanneer het werk klaar is. Dan kunnen ze namelijk met jouw software aan de slag.
- Klant: “Kan ik ook in 12 termijnen betalen?”
- Verkoper: “Jazeker”
- Klant: “Oké dank je“
Mopper
- Klant: “Kan ik ook in 12 termijnen betalen?”
- Verkoper: “12 termijnen?”
- Klant: “Ja want, …“
- Verkoper: “In het geval van 12 termijnen wordt het een financial lease en dat kunnen we inderdaad aanbieden. Laat mij even de paperassen er bij pakken, dan gaan we dat direct in orde maken.”
Geen vragen stellen.
De Klant kwam toch iets kopen?
Jij zou hem daar toch bij helpen?
Doe dat dan óók. Dus niet aan hem vrágen, maar hem helpen.