H28d. ‘Alpha Strategieën’ maken (alleen maar) jouw product aantrekkelijker

  • Heb je wel eens iets gekocht dat in de aanbieding was?
  • Of was het ‘twee halen, één betalen’.
  • Of was de formule vernieuwd?
  • Of zat er 30% extra in de pot?
  • Of kreeg je alleen de komende 10 dagen extra voordeel?
  • Of kreeg je er een speciale verpakking bij?
  • Of werden er extra gesprekssessies aangeboden?
  • Of kreeg je extra korting als je cash betaalde?
  • Of was de tweede bril gratis?
  • Of was de leren bekleding bij dit model niet duurder?
  • Of was dit model nu met automaat voor dezelfde prijs?
  • Of hoefde je niets extra’s te betalen voor de verlenging  van de garantie?
  • Of is de financiering tegen 0%?
  • Of… ga zo maar door.

De voordelen worden opgestapeld. 

Zodra je de diverse functionaliteiten en voordelen van de producten of diensten die je aanbiedt, uitlegt, probeer je daarmee begrip te kweken en (dus) weerstand te verkleinen.

Jouw Klant overweegt jouw product of dienst te kopen en jij probeert hem daartoe te verleiden door het aanbod interessanter te maken. Het is net een Tommy Telesshopping[ reclame.

  1. Welke bezwaren (of tegenwerpingen) hoor jij doorgaans rondom jouw product of dienst?
  2. Let op, dat hoeven geen vette “Ja, maars” te zijn. Iedere vraag die om uitleg vraagt kan weerstand zijn. Wellicht kun je dat zelf voorkomen.

https://www.tommyteleshopping.com/ (September 2018 geraadpleegd)

http://drknowles.com/ /resistancepersuasion.html (September 2018 geraadpleegd)

Deze content kan je niet selecteren.

X

Paswoord vergeten?

Word lid