MSV-EK – H13c. Verbale- en Non-verbale reacties
- Wat herken je van wat Henk-Jan hier vertelt?
- Hoe vaak krijg jij te maken met mensen die onervaren zijn in het kopen van jouw dienst of product, en schrijf eens op wat de typische vragen zijn die je dan hoort. Als je die vragen eenmaal ‘kent’, dan kun je die gebruiken op je site, óf in het eerste gesprek wat je hebt. “Wat ik wel zie bij mensen die nog niet eerder een product/dienst als dit hebben gekocht, is dat men zich afvraagt hoe …”
Let op, dat kan heel snel neigen naar een AANNAME, dus deze zin is nog niet af. Vervolg zo’n HET_IS_BIJNA_EEN_AANNAME_ZIN met: “Welke vragen heeft u zoal?
Daarbij gebruik je het woordje ‘zoal’ om het wat luchtiger te maken. Als men antwoord met “Ik heb eigenlijk geen vragen,” dan is het ook goed. Als je ‘zoal’ niet gebruikt dan bestaat de kans dat de Klant zich dommig voelt, want hij heeft geen vragen. Dat zagen we in het onderzoek veel gebeuren bij ‘hen waarbij de verkoop wat minder verliep’; zij maakten dat soort kleine vergissingen door ‘zoal’ weg te laten waardoor ze onbedoeld, de Klant kleineerden.
Oh wacht, dit was de huiswerk section.
Dus: Wat herken jij in jouw situatie?
- https://www.rtlnieuws.nl/economie/home/tweedehands-robots-gaan-als-warme-broodjes-over-de-toonbank (Augustus 2018 geraadpleegd)
- https://en.wikipedia.org/wiki/Consumer_behaviour (Augustus 2018 geraadpleegd)