MSV-O&G – H25c. Slimme vragen voor winkelverkopers

Mogen we er van uit gaan dat 95% van de mensen die een winkel binnenstappen graag eerst even rond kijkt?
Ja?
Hoe komt het dan dat ik in vrijwel iedere winkel in Nederland, die kan-ik-u-helpen-vraag hoor?
Ik vraag me dan ook af ‘Als je nou 10x dezelfde reactie hebt gekregen, hoe komt het dat je dan toch dezelfde vraag blijft herhalen?’

  1. Neem eens 1 of 2 gesprekken op en beluister deze eens terug. Als je die oefen-gesprekken met een collega doet, zet dan de telefoon op video-stand, zodat je zowel je houding als je taal kunt beoordelen.
  2. Turf eens hoe vaak jij gesloten vragen stelt, vooral op welk moment je een gesloten vraag stelt. En controleer ook direct hoe de klant daarop reageert.
  3. Als de Klant dan niet reageert zoals je wilt, probeer dan eens nieuwsgierig te worden, waardoor je sneller een open vraag stelt.

Deze content kan je niet selecteren.

X

Paswoord vergeten?

Word lid